Senaste publikationer
-
Narrative Constructions of the Working Class: From Textbook Representations to Student Essays in Secondary School during 1860 to 1930 in Sweden
Ingår i European Social Science History Conference 2023, 2023.
-
The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
Ingår i Linguistics and Education, 2023.
DOI för The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing Ladda ner fulltext (pdf) av The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
-
School absenteeism among students in Germany, Japan, Sweden, and the United Kingdom: A comparative study using PISA data
Ingår i Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 2023.
-
Björk, Oscar
Barns tidiga skolskrivande: Emergent disciplinary literacy, elevtextens dialogism och skrivundervisning som diskurspraktiker
Humanistiska teatern, Engelska parken, Thunbergsvägen 3C, Uppsala 2023-06-09 kl 13:15
-
Recording and Reporting School Attendance and Absence: International Comparative Views on Attendance Statistics in Sweden, Germany, England, and Japan
Ingår i ORBIS SCHOLAE, s. 1-26, 2023.
-
-
-
Röst som ett drag i faktatexter: Exempel från nationellt prov
Ingår i Språk i skola, på fritid och i arbetsliv, s. 15-30, 2022.
DOI för Röst som ett drag i faktatexter: Exempel från nationellt prov Ladda ner fulltext (pdf) av Röst som ett drag i faktatexter: Exempel från nationellt prov
-
Linguistically based scales for assessment of young students’ writing
Ingår i Writing & Pedagogy, s. 227-265, 2022.
DOI för Linguistically based scales for assessment of young students’ writing
-
Teachers’ talk about young students’ writing of narrative and informational texts
Ingår i Writing & Pedagogy, s. 181-206, 2022.
DOI för Teachers’ talk about young students’ writing of narrative and informational texts
-
Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2022.
DOI för Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction Ladda ner fulltext (pdf) av Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction
-
The Decrease of School Related Reading in Swedish Compulsory School - Trends Between 2007 and 2017
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 119-133, 2022.
DOI för The Decrease of School Related Reading in Swedish Compulsory School - Trends Between 2007 and 2017 Ladda ner fulltext (pdf) av The Decrease of School Related Reading in Swedish Compulsory School - Trends Between 2007 and 2017
-
-
Lärares samarbete i textsamtal: Möjligheter till fördjupad förståelse av elevers skrivkompetens
Ingår i Samtale, samskrive, samhandle, s. 141-161, 2022.
-
Semantiska vågor i diskursiva elevtexter: En analysmodell
Ingår i Språk i skola, på fritid och i arbetsliv, s. 31-54, 2022.
DOI för Semantiska vågor i diskursiva elevtexter: En analysmodell
-
Rörelser mellan konkretion och abstraktion i diskursivt skrivande: Semantiska vågor i elevtexter från två nationella provuppgifter i svenska
Ingår i Fjortonde nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning, s. 95-114, 2022.
-
Young students’ treatment of synthetic voicing as an interactional resource in digital writing
Ingår i Classroom Discourse, s. 241-263, 2022.
DOI för Young students’ treatment of synthetic voicing as an interactional resource in digital writing Ladda ner fulltext (pdf) av Young students’ treatment of synthetic voicing as an interactional resource in digital writing
-
Pivåyttranden och pivoider i svenskan
Ingår i Språk och stil, s. 5-38, 2022.
DOI för Pivåyttranden och pivoider i svenskan Ladda ner fulltext (pdf) av Pivåyttranden och pivoider i svenskan
-
Lärares val av litteraturhistoriskt undervisningsinnehåll
Ingår i Acta Didactica Norden, 2022.
DOI för Lärares val av litteraturhistoriskt undervisningsinnehåll
-
Selma Lagerlöf: Nowoczesna Szwedka
Osnova, 2022.
-
Intervention combining cooperative learning and instruction in reading comprehension strategies in heterogeneous classrooms
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, s. 44-64, 2022.
DOI för Intervention combining cooperative learning and instruction in reading comprehension strategies in heterogeneous classrooms Ladda ner fulltext (pdf) av Intervention combining cooperative learning and instruction in reading comprehension strategies in heterogeneous classrooms
-
Kritisk literacy på fagenes premisser: med eksempler fra morsmålsfag, naturfag og samfunnsfag
Ingår i Acta Didactica Norden, 2022.
DOI för Kritisk literacy på fagenes premisser: med eksempler fra morsmålsfag, naturfag og samfunnsfag Ladda ner fulltext (pdf) av Kritisk literacy på fagenes premisser: med eksempler fra morsmålsfag, naturfag og samfunnsfag
-
A pre-study of grade 6 students’ orientation to social and sociomathematical norms during mathematical problem solving in groups
Ingår i Sustainable mathematics education in a digitalized world, s. 21-30, 2021.
-
La visioconférence: support pédagogique facilitant "l'interculturalité virtuelle" dans les apprentissages à l'université? Cas des échanges entre étudiants francais et suédois
Ingår i Présence et numérique en education, s. 143-157, 2021.
-
Enseigner et sensibiliser les étudiants sur les défis de la justice sociale: Dispositif pedagogique favorisant les échanges entre étudiants francais et suédois
Ingår i Citoyennetés de seconde classe, s. 93-110, 2021.
-
Literacypraktiker och ämnesspråk
Ingår i Ämneslärarens arbete., s. 295-319, 2021.
-
Reading in the wing chair: the shaping of teaching and reading bodies in the transactional performativity of materialities
Ingår i Educational Philosophy and Theory, s. 920-930, 2021.
DOI för Reading in the wing chair: the shaping of teaching and reading bodies in the transactional performativity of materialities Ladda ner fulltext (pdf) av Reading in the wing chair: the shaping of teaching and reading bodies in the transactional performativity of materialities
-
Kvantitativa metoder för studier av utbildning - exemplen läsförmåga, gymnasieutbildning och NTA-program
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 185-207, 2021.
-
Pre-service teachers' awareness raising of global issues in the english language classroom: case studies from Latvia and Sweden
Ingår i ICERI2021 Proceedings, 2021.
-
”Talskräck” och ”sopdykare” – intertextuella resurser i gymnasieelevers skrivande på det nationella provet i svenska för gymnasieskolan
Ingår i Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden, s. 244-266, 2021.
-
Introduction to the Special Issue on writing research in Scandinavia
Ingår i Writing & Pedagogy, s. 1-5, 2021.
DOI för Introduction to the Special Issue on writing research in Scandinavia
-
Selma Lagerlöf: Sveriges modernaste kvinna
Mårbacka förlag, 2021.
-
Mobilizing device-mediated contributions in interaction involving beginner users of eye-gaze-accessed speech-generating devices
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 271-296, 2021.
-
Emergent literary literacy
Ingår i L1-Educational Studies in Language and Literature, s. 1-25, 2021.
DOI för Emergent literary literacy Ladda ner fulltext (pdf) av Emergent literary literacy
-
Teorier och metoder för textanalys: exemplet skrivande i skolans tidiga år
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 159-184, 2021.
-
En bro av poesi
2021.
-
Utveckling av metaspråk för tidigt skolskrivande
Ingår i Grænsegængere og grænsedragninger i nordiska modersmålsfag, s. 277-295, 2020.
Ladda ner fulltext (pdf) av Utveckling av metaspråk för tidigt skolskrivande