Senaste publikationer

  • Müller, Fabian; Denk, Albert; Lubaway, Emily; Sälzer, Christine et al.

    Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: A systematic literature review

    Ingår i Educational Research Review, 2020.

  • Mutabazi, Eric; Sundh, Stellan

    French and Swedish students' perspectives on second-class citizenship in educational contexts - shared experiences and questioned values

    Ingår i Bildungsforschung, s. 1-13, 2020.

    Open access
  • Liberg, Caroline

    Skrivrörlighet, språkliga resurser och textmedvetenhet

    Ingår i Skrivundervisningens grunder, s. 19-34, 2020.

  • af Geijerstam, Åsa; Folkeryd, Jenny

    Utveckling av metaspråk för tidigt skolskrivande

    Ingår i Grænsegængere og grænsedragninger i nordiska modersmålsfag, s. 277-295, 2020.

    Open access
  • Björk, Oscar; Nolgård, Olle; Nygren, Thomas

    Barn skriver historia: En studie av fjärdeklassares skrivande i historieämnet

    Ingår i Nordidactica, s. 73-106, 2020.

    Open access
  • Nygren, Thomas; Folkeryd, Jenny; Liberg, Caroline; Guath, Mona

    Hur motiverar gymnasieelever sina bedömningar av trovärdiga och vilseledande digitala nyheter?

    Ingår i Nordidactica, s. 153-178, 2020.

    Open access
  • Denksteinova, Marketa; Sundh, Stellan

    STUDENT VOICES ON SUSTAINABLE ONLINE COMMUNICATION - INTERCULTURALITY AND INTERNATIONALIZATION

    Ingår i INTED2019 Proceedings, s. 1683-1689, 2019.

  • Westlund, Elin

    Visualizing Norms of Science in Early School Years Visual Aesthetics and Content Formation in Students' Multimodal Compositions

    Ingår i Multimodality and Aesthetics, s. 170-193, 2019.

  • Norén, Niklas

    Höll ja på å säga

    Ingår i Sånt vi bara gör, s. 246-247, 2019.

  • Bianchi, Marco; Håkansson, David; Melander, Björn; Pfister, Linda et al.

    Svenskans beskrivning 36: Förhandlingar vid trettiosjätte sammankomsten. Uppsala 25–27 oktober 2017

    2019.

    Open access
  • Nord, Andreas; Westman, Maria

    Läsa på skärm och på papper – olika sidor av samma mynt?: En jämförelse av provstruktur samt uppgifter och svar på två texter i PIRLS och ePIRLS

    2019.

    Open access
  • Simaeva, I.N.; Budarina, Anna O.; Sundh, Stellan

    Cостояние и привлекательность инклюзивного и специального образования в России и странах Балтии

    Ingår i Baltic Region, s. 76 76-91 91, 2019.

    Open access
  • Björk, Oscar; Iyer, Radha

    Texts, meaning making and emerging disciplinary literacies in primary schools in Sweden.

    2019.

    Open access
  • Björk, Oscar

    Reasoning Children: A text analytical approach for detecting signs of emergent subject specific reasoning in early school writing

    2019.

    Open access
  • Björk, Oscar

    What does it mean to write a good or bad text and how can we tell the difference?

    2019.

    Open access
  • Björk, Oscar

    What does it mean to write a good or bad text and how can we tell the difference?

    2019.

    Open access
  • Rasmusson, Maria; Albæk, Karsten; Lind, Patrik; Myrberg, Mats

    Cognitive Foundation Skills Following Vocational versus General Upper Secondary Education: A Long Term Perspective

    Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 985-1006, 2019.

    Open access
  • Folkeryd, Jenny Wiksten; af Geijerstam, Åsa

    Formal and informal metalanguage in primary teachers’ talk about informational student texts.

    Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, 2019.

    Open access
  • Liberg, Caroline

    Svenskämnet och att göra sin stämma hörd i tidiga år

    Ingår i I samhällets tjänst, s. 127-142, 2019.

    Open access
  • Liberg, Caroline; Nordlund, Anna

    Lärares samtal om elevers skrivande av berättande texter i tidiga skolår

    Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, s. 120-139, 2019.

    Open access
  • Liberg, Caroline

    Textrörlighet, läsförståelsestrategier och didaktiska val.

    Ingår i Läsundervisningens grunder, s. 145-168, 2019.

  • Westman, Maria; Nord, Andreas

    Läsa på skärm och på papper – olika sidor av samma mynt?

    2019.

  • Vuorenpää, Sari; Duek, Susanne; Zetterholm, Elisabeth

    Kartläggning av en nyanländs litteracitet i Sverige

    Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, 2019.

    Open access
  • Fredriksson, Ulf; Rasmusson, Maria

    Learning to read using computers: A longitudinal study from grade 1 to grade 3 in four Swedish schools.

    Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, s. 24-48, 2019.

    Open access
  • af Geijerstam, Åsa; Wiksten Folkeryd, Jenny

    Läsande och skrivande i olika ämnen

    Ingår i Att bli lärare i svenska, s. 89-101, 2019.

  • Nielsen, Birgitte Lund; Laursen, Hilmar Dyrborg; Reol, Lise Andersen; Jensen, Helle et al.

    Social, emotional and intercultural competencies:: a literature review with a particular focus on the school staff

    Ingår i European Journal of Teacher Education, s. 410-428, 2019.

    Open access
  • Liberg, Caroline; Smidt, Jon

    Epilog

    Ingår i Att bli lärare i svenska, s. 201-202, 2019.

  • Hedman, Christoffer; Thomé, Erik; Frelin, Anneli; Folkeryd, Jenny Wiksten et al.

    Hjälpa eller stjälpa?

    Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 85-102, 2019.

  • Liberg, Caroline; Smidt, Jon

    Inledning

    Ingår i Att bli lärare i svenska, s. 9-13, 2019.

  • Liberg, Caroline

    Progressionslinjer för samtalsstöd

    Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 162-164, 2019.

  • Ahmad, Bassam; Bunar, Nihad; Riad, Tomas; Forslund, Anneli et al.

    Svenska som andraspråk på språkintroduktion

    Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 67-84, 2019.

  • Liberg, Caroline

    Svenskämnenas framväxt

    Ingår i Att bli lärare i svenska, s. 15-28, 2019.

  • Sundh, Stellan

    A Corpus of Young Learners' Written Production in English

    2019.

  • Liberg, Caroline; Folkeryd, Jenny; af Geijerstam, Åsa; Nordlund, Anna

    Funktion, innehåll och form i samspel: Elevers textskapande i tidiga skolår

    s. 58-61 2019.

  • Hallesson, Yvonne; Westman, Maria

    Intertextuella resurser i gymnasieelevers skrivande på det nationella provet i svenska och svenska som andraspråk

    2019.

  • Sundh, Stellan

    La visio-conférence :: un des outils facilitant la communication dans le partenariat international universitaire

    2019.

  • Engblom, Charlotte; Fallberg, Karin; Svedberg, Lotta; Nilsson Mihalaki, Anna et al.

    Nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt: Rapport från en forskningscirkel

    2018.

    Open access
  • Nygren, Thomas; Haglund, Jesper; Samuelsson, Robin; af Geijerstam, Åsa et al.

    Critical thinking in national tests across four subjects in Swedish compulsory school

    Ingår i Education Inquiry, 2018.

    Open access
  • Nordlund, Anna

    Selma Lagerlöf -: Sveriges modernaste kvinna

    Bokförlaget Max ström, 2018.

  • Denksteionova, Marketa; Sundh, Stellan

    Social media in intercultural communication: the way beyond just learning languages

    Ingår i INTED2018 Proceedings, s. 1154-1159, 2018.

    Open access
  • Nordlund, Anna

    ”Роман ’Отлученный’ и голос женщины”[”Bannlyst och den kvinnliga rösten”]

    Ingår i СЕКРЕТЫ МАСТЕРСТВА: Этика, религия, эстетика в творчестве Сельмы Лагерлёф[Konstnärskapets hemligheter. Etik, religion, estetik i Selma Lagerlöfs författarskap], s. 47-61, 2018.

  • Liberg, Caroline

    Olika ämnen - olika läs- och skrivarter

    Ingår i Lisetten, s. 38 38-40 40, 2018.

  • Hultin, Eva; Westman, Maria

    The reuse of semiotic resources in third-year children's writing of sub-genres

    Ingår i Journal of Early Childhood Literacy, s. 518-544, 2018.

  • Nordlund, Anna; Forssberg, Anna; Stenberg, Lisbeth

    Evangelium enligt Selma. : Lagerlöfstudier 2018

    2018.

  • Sundh, Stellan

    12-year-olds' written production in english across five countries in the Baltic Region -: does L1 matter?

    2018.

  • Sundh, Stellan

    Estonian, Latvian, Lithuanian, Russian and Swedish Young Learners’ Written Production in EFL - Descriptions and Comparisons of Their Use of Vocabulary

    Ingår i International Journal of Language & Linguistics, s. 17 17-27 27, 2018.

    Open access
  • Sundh, Stellan; Denksteinova, Marketa

    The Role of the Teacher in Videoconferencing

    Ingår i Videoconferencing in University Language Education, s. 143-157, 2018.

  • Liberg, Caroline

    Språkliga resurser och språkande i olika skolämnen

    Ingår i Att bli lärare, s. 173-177, 2018.

  • Sundh, Stellan

    International exchange of ideas in student- interactive videoconferences: – sustainable communication for developing intercultural understanding with student teachers

    Ingår i Discourse and communication for sustainable education, s. 123 123-133 133, 2018.

    Open access
  • Björk, Oscar

    All possible worlds: Content-Thematic Space in early school writing of narratives

    2018.

    Open access