Publikationer
-
Special Education professions in Sweden
Ingår i The Nordic Special Education Profession – History, State of the Art and Future Directions (Symposium), 2023.
-
Inclusion of pupils with autism: a research overview
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 126-140, 2023.
DOI för Inclusion of pupils with autism: a research overview Ladda ner fulltext (pdf) av Inclusion of pupils with autism: a research overview
-
Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Ingår i Early Childhood Education Journal, 2023.
DOI för Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
-
Teaching for inclusion – a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 541-555, 2023.
DOI för Teaching for inclusion – a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support Ladda ner fulltext (pdf) av Teaching for inclusion – a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
-
Elevers röster: Frågor om parallellitet och föreställningar om att få svar på det man frågar efter
Ingår i I väntan på inkludering, s. 123-136, 2023.
-
Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, 2023.
DOI för Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
-
The Professional Role of Special Needs Educators in Sweden Related to Special Support and Development of Learning Environments for Immigrant Students
Ingår i Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students in the Nordic Countries, 2023.
-
What is meant by 'community' in different theoretical traditions?: An analysis of influential educational research
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 751-765, 2023.
DOI för What is meant by 'community' in different theoretical traditions?: An analysis of influential educational research Ladda ner fulltext (pdf) av What is meant by 'community' in different theoretical traditions?: An analysis of influential educational research
-
Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2022.
DOI för Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction Ladda ner fulltext (pdf) av Investigating grade-6 students' justifications during mathematical problem solving in small group interaction
-
Organisationsidentiteter som en form av legitimitetsanspråk: Narrativ positionering bland privata aktörer på den svenska läxhjälpsmarknaden
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 15-35, 2022.
-
Specialpedagogens roll i förskolan – förskollärares beskrivningar av arbetsfördelning, anspråk och förhandlingar
Ingår i Nordisk Barnehageforskning, s. 61-81, 2022.
DOI för Specialpedagogens roll i förskolan – förskollärares beskrivningar av arbetsfördelning, anspråk och förhandlingar Ladda ner fulltext (pdf) av Specialpedagogens roll i förskolan – förskollärares beskrivningar av arbetsfördelning, anspråk och förhandlingar