
Våra publikationer
Här presenteras institutionens senast publicerade publikationer. Söker du en speciell publikation så kan du använda länken nedan.
Senaste publikationer
-
Lokalt handlingsutrymme och den svenska grundskolans tillkomst
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 250-255, 2023.
-
Requiem för inkludering?
2023.
-
Resolving dilemmas: Swedish special educators and subject teachers’ perspectives on their enactment of inclusive education
Ingår i Journal of education policy, s. 1-18, 2023.
DOI för Resolving dilemmas: Swedish special educators and subject teachers’ perspectives on their enactment of inclusive education Ladda ner fulltext (pdf) av Resolving dilemmas: Swedish special educators and subject teachers’ perspectives on their enactment of inclusive education
-
Anti textbook ethos: Myten om de förkastliga läroböckerna
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023.
Ladda ner fulltext (pdf) av Anti textbook ethos: Myten om de förkastliga läroböckerna
-
Inclusion of pupils with autism – a research overview
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 126-140, 2023.
DOI för Inclusion of pupils with autism – a research overview
-
Officerarna i svenska skärgårdsflottan 1756–1824
Nordic Academic Press, 2023.
-
School absenteeism among students in Germany, Japan, Sweden, and the United Kingdom: A comparative study using PISA data
Ingår i Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 2023.
-
Unpredictable Mobilities: How international students navigate the ambigious terrain between political constraints and their everyday aspirations for a desirable life
Ingår i Internationalization in Higher Education and Research: Perspectives, Obstacles and Alternatives, 2023.
-
Jonsson, Malin
Hur undervisning och guidade naturvetenskapliga undersökningar kan stödja elevers kreativitet
Room 12:228, Blåsenhus, Von kraemers allé 1, Uppsala 2023-06-12 kl 13:00
-
Wistrand, Anna
Mellan närhet och distans: Lärar-elevrelationen som kunskapsinnehåll i grundlärarutbildning
Betty Pettersson-salen, von Kraemers Allé, 1A, 75237 Uppsala, 2023-06-07 kl 13:00
-
A didactic toolkit for climate change educators: lessons from constructive journalism for emotionally sensitive and democratic content design
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-19, 2023.
-
Björk, Oscar
Barns tidiga skolskrivande: Emergent disciplinary literacy, elevtextens dialogism och skrivundervisning som diskurspraktiker
Humanistiska teatern, Engelska parken, Thunbergsvägen 3C, Uppsala 2023-06-09 kl 13:15
-
Rosén, Maria
Juridifiering som demokratiseringsprocess?: Fallet likabehandling i svensk skola
Betty Pettersson, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1, Uppsala 2023-06-05 kl 13:15
-
“For explorers by explorers”: A discursive analysis of cruise tourism in Norway
Ingår i Skandinaviske Sprogstudier, s. 1-29, 2023.
-
När dela lika är olika
Ingår i Nordisk Barnehageforskning, s. 110-129, 2023.
DOI för När dela lika är olika Ladda ner fulltext (pdf) av När dela lika är olika
-
Mangling Didactic Models for Use in Didactic Analysis of Classroom Interaction
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 103-121, 2023.
DOI för Mangling Didactic Models for Use in Didactic Analysis of Classroom Interaction
-
Digital Teaching Platforms: The Use of Dynamic Functions to Express Mathematical Content
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, 2023.
DOI för Digital Teaching Platforms: The Use of Dynamic Functions to Express Mathematical Content Ladda ner fulltext (pdf) av Digital Teaching Platforms: The Use of Dynamic Functions to Express Mathematical Content
-
Mediating Modernity: the Social History of Rural Domestic Education in Northwestern Europe
Ingår i Living with the Land, s. 85-109, 2023.
-
Berry, Gustav
Den självstyrda periferin: Lanthushållsundervisningen och styrningen av den svenska landsbygden, 1890-1970
2023.
-
Nolgård, Olle
Historisk rättvisa i högstadiets historieundervisning: Elevperspektiv på de svenska romernas historia och mänskliga rättigheter
2023.
-
The Decollegialization of Higher Education Institutions in Sweden
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 2023.
DOI för The Decollegialization of Higher Education Institutions in Sweden Ladda ner fulltext (pdf) av The Decollegialization of Higher Education Institutions in Sweden
-
The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
Ingår i Linguistics and Education, 2023.
DOI för The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing Ladda ner fulltext (pdf) av The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
-
När inkluderingen offrades till marknaden
Ingår i Skolan efter marknaden., s. 70-85, 2023.
-
Flickors och pojkars lek i dockvrå och dockskåp: Normativa förväntningar och hierarkier i förskolan vid mitten av 1900-talet
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 41-64, 2023.
-
Validität und schriftliche Sprachkompetenz: Eine Studie zur Bewertung schriftlicher Leistungen im Fach Deutsch an schwedischen Schulen
Peter Lang Publishing Group, 2023.
-
Waagaard, Viktoria
Ämnesliteracy i samhällskunskapsämnet: Ett ämnesspecifikt bidrag till ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt
2023.
-
Levande flerspråkighet i Plattenbau: En undersökning av rysslandstyska unga vuxna, deras språkpraktiker och identitet
Ingår i Kungl. Humanistiska Vetenskaps-Samfundet i Uppsala: Årsbok 2021-2022, s. 95-105, 2023.
-
Swedish Research on Sexual Harrassment and Bullying in Academia: A Perspective
Ingår i The Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, s. 27-29, 2023.
-
Fångsamhället som inte skulle finnas: Överlevnad och anpassning i fängelse under åren 1890–1920
Ingår i Kungl. Humanistiska Vetenskaps-Samfundet i Uppsala, s. 107-123, 2023.
-
Mathematical competencies and programming: The Swedish case
Ingår i Mathematical competencies in the digital era, s. 293-310, 2023.
DOI för Mathematical competencies and programming: The Swedish case
-
Vad hände med programmeringen?
Ingår i Nämnaren, s. 49-55, 2023.
-
Even in preschools: analysing the preschool and neighbourhood segregation gap in Swedish municipalities
Ingår i European Sociological Review, 2023.
DOI för Even in preschools: analysing the preschool and neighbourhood segregation gap in Swedish municipalities Ladda ner fulltext (pdf) av Even in preschools: analysing the preschool and neighbourhood segregation gap in Swedish municipalities
-
[Recension av] Björn Norlin, Skolagans historia och pedagogik
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 99-101, 2023.
-
Hur diskrimineringslagstiftning blir till en lösning för skolan: en policyanalys av barn- och elevskyddslagens framväxt
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, 2023.
-
Which "sustainable university" are we actually talking about?: A topic modelling-assisted discourse analysis of academic literature
Ingår i Environmental Education Research, 2023.
DOI för Which "sustainable university" are we actually talking about?: A topic modelling-assisted discourse analysis of academic literature Ladda ner fulltext (pdf) av Which "sustainable university" are we actually talking about?: A topic modelling-assisted discourse analysis of academic literature
-
Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
Ingår i Journal of the History of Childhood and Youth, s. 115-133, 2023.
DOI för Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
-
Teaching Traditions in Classroom Practice: A Comparative Didactic Approach
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 55-65, 2023.
DOI för Teaching Traditions in Classroom Practice: A Comparative Didactic Approach
-
Didactics in a Changing World: Introduction
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 1-14, 2023.
-
Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, 2023.
DOI för Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
-
Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid
Ingår i Scandinavian Journal for Leadership & Theology, s. 15-35, 2023.
DOI för Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid Ladda ner fulltext (pdf) av Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid
-
The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles
Ingår i European Journal of Higher Education, s. 1-21, 2023.
DOI för The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles Ladda ner fulltext (pdf) av The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles
-
Inkludering och specialpedagogik
Ingår i Att bli lärare, s. 63-67, 2023.
-
Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i European Educational Research Journal, 2023.
DOI för Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe Ladda ner fulltext (pdf) av Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
-
Inclusion of pupils with autism: a research overview
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 126-140, 2023.
DOI för Inclusion of pupils with autism: a research overview Ladda ner fulltext (pdf) av Inclusion of pupils with autism: a research overview