
Våra publikationer
Här presenteras institutionens senast publicerade publikationer. Söker du en speciell publikation så kan du använda länken nedan.
Senaste publikationer
-
Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
Ingår i Journal of the History of Childhood and Youth, s. 115-133, 2023.
DOI för Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
-
Teaching Traditions in Classroom Practice: A Comparative Didactic Approach
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 55-65, 2023.
DOI för Teaching Traditions in Classroom Practice: A Comparative Didactic Approach
-
Didactics in a Changing World: Introduction
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 1-14, 2023.
-
Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, 2023.
DOI för Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
-
Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid
Ingår i Scandinavian Journal for Leadership & Theology, s. 15-35, 2023.
DOI för Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid Ladda ner fulltext (pdf) av Hur gick det sen?: En studie av karriär för präster inom Svenska kyrkan som tilldelats erinran eller prövotid
-
The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles
Ingår i European Journal of Higher Education, s. 1-21, 2023.
DOI för The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles Ladda ner fulltext (pdf) av The supervisor and student in Bachelor thesis supervision: a broad repertoire of sometimes conflicting roles
-
Inkludering och specialpedagogik
Ingår i Att bli lärare, s. 63-67, 2023.
-
Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i European Educational Research Journal (online), 2023.
DOI för Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe Ladda ner fulltext (pdf) av Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
-
Meänkieli i Stockholm: Om meänkieli, dess historia och användning
Stockholmia förlag, 2022.
-
Diligent and docile workers: Descriptions of the working poor and the social order in the Läsebok för folkskolan, 1868–1920s
Ingår i Paedagogica historica, s. 19-35, 2022.
-
Gender equality as a resource and a dilemma: interpretative repertoires in engineering education in Sweden
Ingår i Gender and Education, s. 923-939, 2022.
DOI för Gender equality as a resource and a dilemma: interpretative repertoires in engineering education in Sweden Ladda ner fulltext (pdf) av Gender equality as a resource and a dilemma: interpretative repertoires in engineering education in Sweden
-
Public, private, or in between? Institutional isomorphism and the legal entities in Swedish and Finnish higher education
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 1-15, 2022.
-
Friskolereformen och framväxten av en marknad
Ingår i Sällskapet för folkundervisningens befrämjande 1822-2022, s. 70-95, 2022.
-
Från AMU till Lernia AB: Marknadsanpassningens konsekvenser för svensk arbetsmarknadsutbildning
Ingår i Vägval i skolans historia, 2022.
-
Svensk högre utbildning: Finansiering, organisering, rekrytering, utfall 1950–2020
Ingår i Resultatdialog 2022, s. 22-26, 2022.
-
Missed opportunities in digital teaching platforms: Under-use of interactive and dynamic elements
Ingår i The Journal of computers in mathematics and science teaching, s. 135-161, 2022.
-
Därför bör vi inte ge läxor till de yngsta
Ingår i Läraren, 2022.
-
Exploring visual maturity: A first look at eye behavior in train traffic control
Ingår i Journal of Expertise, s. 58-71, 2022.
-
Lärosäten och forskningsfinansiärer
Ingår i Statsvetenskaplig Tidskrift, s. 125-155, 2022.
-
Selma Lagerlöf: Nowoczesna Szwedka
Osnova, 2022.
-
Jocular language practices in young boys' performances of romantic relationships within their local peer culture
Ingår i Childhood, s. 593-611, 2022.
DOI för Jocular language practices in young boys' performances of romantic relationships within their local peer culture Ladda ner fulltext (pdf) av Jocular language practices in young boys' performances of romantic relationships within their local peer culture
-
State, municipality and local community. Exploring principal’s autonomy and control in the rural north of Scandinavia
Ingår i Education Inquiry, 2022.
-
History of state school sex education in Sweden (20th and early 21st centuries)
Ingår i The Palgrave Encyclopedia of Sexuality Education, s. 1-9, 2022.
DOI för History of state school sex education in Sweden (20th and early 21st centuries)
-
“You fuel the car with gas, you fuel the body with food” –Educational functions of food for health in home and consumer studies
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 1-15, 2022.
-
Det första valet: Förskolans expansion,marknadisering och ökade betydelse ifamiljers utbildningsstrategier
Ingår i Resultatdialog 2022, s. 44-48, 2022.
-
Mays, Christin
Pengar för att resa: Stipendier och akademiskt utbyte mellan Sverige och USA, 1912–1980
2022.
-
Deliberation och kritik i förskolans undervisning för hållbar utveckling – ”så att det bli snällt där i världen”.
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 88-108, 2022.
-
Vems ansvar?: En studie av sfi-utbildningens organisation och invandrarlärarnas kvalifikationer, 1960–1998
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 85-106, 2022.
-
Other spaces for young women's identity work in physics: Resources accessed through university-adjacent informal physics learning contexts in Sweden
Ingår i PHYSICAL REVIEW PHYSICS EDUCATION RESEARCH, 2022.
DOI för Other spaces for young women's identity work in physics: Resources accessed through university-adjacent informal physics learning contexts in Sweden Ladda ner fulltext (pdf) av Other spaces for young women's identity work in physics: Resources accessed through university-adjacent informal physics learning contexts in Sweden
-
Lindberg, Sara
Forming EU-professionals: Geopolitical and Symbolic Hierarchies at the College of Europe
2022.
-
Intervention combining cooperative learning and instruction in reading comprehension strategies in heterogeneous classrooms
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, s. 44-44, 2022.